huibert.reismee.nl

weekend vrij

Paramaribo als stageplek -

Regelmatig gaan alle stageiaires naar 1 plaats om veel bier en gin tonic te drinken samen met toeristen uit Holland. Dit weekend jazz festival Paramaribo: Hollandse Dixyland in gelegenheid de Waag : iedereen aanwezig: blank - blond paardestaartjes - 70+ toerist - PABO/Verpleegkunde - internisten in opleidig - infectiologen in opleidig - chirurgen in opleiding en een blanke intensivist. Geen Surinamer te bekennen anders dan koks en bedienend personeel. Anthropologie ten volle uit - zo moet het jaren geleden zijn geweest - maar in 2015 gaf het een absurd koloniaal gevoel. Geen Surinaams eten daar: ik heb pasta gegeten met witte saus - een afrader vergeleken met het heerlijke Surinaamse eten.

Ben nu beland in een Resort Jacana - zie internet - omdat het reeds vernoemde Dixyland orkest met technici enzo mij verdreven hebben: veel teveel personeel die niet van elkaar weten dat iets al besteld is: kreeg vanmiddag 3 porties sate terwijl ik er maar 1 besteld had geleverd door 3 verschillende obers ;-)- vreselijk duur maar ik hoopdat Bouterse gaat betalen.

Vanochtend naar de kerk geweest : aangeraden door heftig religieuze verpleging - een prachtige kathedraal - volledig hout en recent gerestaureerd - een aanrader om even te bekijken op internet. Een mix van Suriname, Rome, Nederland , en originele Saramanca : 3 talen: nota bene zelfs Latijns - iedereen mooi aangekleed - koor met prachtige solo' s en speciale kleding en veel wierook - 1,5 uur pracht.

Zaterdag bij kennissen geweest van Indo vrienden - "de Emmels" - cadeautje afgegeven: was heel gezellig - buiten gezeten en Indonesisch gepraat: Hij is 76 i Suriname geboren geeft les Bahassa in Paramaribo aan Javanen op de Indonesische ambassade: gaat regelmatig naar Jakarta op vakantie, draagt een Batik overhemd en zou zo een broer kunnen zijn van Rob. Zewaren helemaal overdonderd dat ik er ineens was (had ze wel even gebeld maar ik had het idee dat ze het eigenlijk niet konden geloven). Maandag ga ik met hem bij zijn vriend eten: restaurant Sarinah - en misschien woensdag naar zijn klas om een blanke te showen die Bahassa spreekt .............

Donderdag weer in het vliegtuig terug - vrijdag in Dordrecht. ;-)

Cool

Reacties

Reacties

acponssen

Welkom terug!! Je hebt een mooi verhaal . Ik ben benieuwd naar je fotos. Liefs Mam

Jolanda Emden

Na weken erg hard werken, eindelijk ontspanning!!!!
Nu nog even een eind spurt en dan.....
HOME SWEET HOME.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!